II.koridor
Slovensko - Břeclav - Přerov - Ostrava - Polsko

2. tranzitní koridor


» rameno Lanžhot státní hranice - Břeclav - Přerov «

rameno Lanžhot - Přerov
Tato část koridoru byla od roku 1997 postupně modernizována. Poslední stavba v rámci staveb na 2.tranzitním koridoru byla dokončena v roce 2002. Chybějící úsek Lanžhot státní hranice - výhybna Hrušky je realizován v rámci rozsáhlé přestavby železniční stanice Břeclav, která se začne realizovat v tomto roce. Trať vede v celé části v rovinaté krajině. Maximální rychlost je 160 km/h (pouze mezi stanicemi Napajedla a Otrokovice je snížena na 120 km/h).


» rameno Přerov - Ostrava - Petrovice u Karviné státní hranice «

rameno Přerov - Petrovice u Karviné
Na této části koridoru byly práce zahájeny v roce 1999 a poslední úsek byl uveden do provozu v roce 2004. Mimo rozsah koridorových prací proběhla v letech 2003-2005 rozsáhlá modernizace železničního uzlu Bohumín. Trať mezi Přerovem a Suchdolem nad Odrou vede mírně hornatým terénem, maximální rychlost vlaků je zde omezena na 110 - 130 km/h. Mezi Suchdolem nad Odrou a státní hranicí s Polskem je koridor veden v rovinaté krajině Poodří. Nejvyšší rychlosti se pohybují mezi 140 a 160 km/h (vyjímkou jsou poddolované úseky na území Ostravy, kde je rychlost snížena na 60 km/h).


Rozestavěné stavby

» úsek Lanžhot st.hr. - Břeclav «

rameno Přerov - Petrovice u Karviné
Rekonstrukce tohoto úseku, který tvoří odbočnou větev z I. a II.tranzitního koridoru ve směru na Slovensko, začala v roce 2005. V minulém roce probíhaly výlukové práce ve stanici Lanžhot a mezistaničním úseku Kúty - Lanžhot. V tomto roce se uskuteční modernizace zbývajícího úseku Lanžhot - Břeclav. Na tyto práce by měla v následujících letech navázat rozsáhlá modernizace železničního uzlu Břeclav.


Připravované stavby
úsekobdobípoznámka
žel.uzel Břeclav20.11.2006 - 30.4.2007dokončen projekt stavby
žel.uzel Přerov1.6.2004 - 31.3.2005dokončena přípravná dokumentace (MCO)


Dokončené stavby
úsekdélkamax.rychlostobdobí realizacecenazhotovitel
Lanžhot st.hr. - Břeclav8,9 km160 km/h2004 - 20061,2Subterra
Břeclav - Hodonín19,4 km150-160 km/h1998 - 20002,9 mld.ŽS Brno
Hodonín - Moravský Písek20,3 km160 km/h1997 - 19991,9 mld.Subterra
Moravský Písek - Huštěnovice18,5 km160 km/h1999 - 20012,4 mld.IPS Praha
Huštěnovice - Otrokovice11,8 km120-160 km/h1998 - 20011,8 mld.Tchas
Otrokovice - Přerov24,1 km160 km/h2000 - 20023,6 mld.Subterra, DS Holding
Přerov - Hranice na Moravě28,2 km100-130 km/h1999 - 20024,9 mld.ŽS Brno
Hranice na Moravě - Studénka32,6 km120-160 km/h2001 - 20044,8 mld.ŽS Brno
Studénka - Ostrava18,6 km120-150 km/h2001 - 20033,4 mld.ŽS Brno, SSŽ, Skanska DS
žel. uzel Bohumín2,9 km140 km/h2003 - 20052,6 mld.Tchas, ŽS Brno
Ostrava - Petrovice u Karviné st.hr.23,3 km90-140 km/h2001 - 20022,0 mld.Tchas, IPS